Verslag vanaf Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Anja en Frans - WaarBenJij.nu Verslag vanaf Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Anja en Frans - WaarBenJij.nu

Verslag vanaf Hokitika

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Anja en Frans

17 November 2015 | Nieuw Zeeland, Hokitika

De campingsite, Shining star Beach Accomodations, was een hele goede camping met zelfs infra rood cabine en hydrojet spa, waar we geen gebruik van hebben gemaakt. Aan de overkant van de weg ligt een parkje waar we na het eten toen het donker was gloeiwormen zijn gaan kijken. Bijzondere vleesetende wormen die een web maken en gaan gloeien als ze honger krijgen om op deze manier insecten in hun web te lokken. In de camper hebben we daarna nog even naar informatie gezocht en vooral heel heel veel gebruik gemaakt van de gratis wifi. Heerlijk om even je e-mail bij te werken en het nieuws uit Nederland te lezen en daarbij ook het nieuws over de aanslagen in Frankrijk. Het was wasdag en dan doet de droger op de camping het gewoon niet en later maar half. We hebben dus met onze electrische kachel maar een sauna in de camper gecreeerd om de was helemaal droog te krijgen. Later heerlijk geslapen.

Zondag 15 november ben ik begonnen met een stukje harlopen langs het strand. Een echt bijzonder stukje strand was het niet maar het hardlopen was heerlijk en daarna was er ook nog eens een uitgebreide warme douche.

Na het ontbijt zijn we begonnen aan de lange weg naar Queenstown. De highway heet de 6 maar is ook meteen de enige weg die kant op. Een mooie maar ook bochtige weg midden door de zuidelijke alpen van NZ. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij Bruce Bay een van de stranden in de top 10 van het zuider eiland. Hier lagen stenen met boodschappen van mensen. Ik heb onze namen met stift op een steen achtergelaten daar. Na een soepje gemaakt te hebben in de camper zijn we doorgereden naar het plaatsje Haast. Ik snap nu de naam, het plaatsje stelt echt niets voor dus iedereen maakt haast om verder te rijden. We hadden gepland om op de Plesant Flat Campsite te overnachten. Toen we daar aankwamen was er geen uitzicht behalve op de Duitse buren, dus zijn we naar een kop koffie weer verder gereden. De tweede campsite was beter, De Camaron Flat campsite bied een mooi uitzicht op de rivier en met sneeuw bedekte bergtoppen van Mt. Brewster en Mt. Makarora. Een mooi uitzicht maar ik had niet verwacht dat ik nog op jacht moest om wel 15 zandvliegen te vermoorden in onze camper. Na het dichten van het gaatje onder het raam is het nu vliegvrij en zit ik dit verslag te schrijven en is Anja met de foto's van vandaag bezig om deze op onze laptop te zetten. Dadelijk aan de wijn en daarna lekker naar bed.

Maandag 16 november 2015
Na een lekker ontbijtje zijn we aangereden naar Wanaka. Onze eerste stop was binnen de 5 minuten na vertrek bij de blue pools. Via een, net als a alle tot nu toe belopen wandelpaden goed onderhouden, wandelpad kwamen we aan bij een swingbridge over een watertje dat prachtig blauw was. De blauwe kleur werd verklaard door de temperatuur van het water, rechtstreeks van een van de gletchers. Terug bij onze camper waren we in een keer niet meer het enige voertuig dat was gestopt maar stonden er in eens 8 auto's. Daarna via een best wel goede weg (sh 6) met af en toe een kronkel naar Wanaka.

In Wanaka hebben we koffie gedronken aan de lakesite. Zelf klaargemaakte koffie in onze camper. Wanaka is een plaatsje en ook een meer. Bij aankomst heerlijk zonnig en geen zandvlieg te bekennen. Via de I-site hebben we een wandeling gekregen bij mt Iron. Een prachtige wandeling tegen een bult op waarna we een mooi uitzicht hadden over het meer en het dorpje. De omliggende bergen met een besneeuwde top waren uiteraard ook heel mooi om te zien Na terugkomst bij de bus hebben we een campsite gezocht. Deze campsite was een paar kilometer buiten het dorp. Een uitgestrekt veld aan de rivier waar je zelf een plekje kon zoeken. Helaas waaide het best wel hard waardoor we al snel uit onze campingstoeltjes de camper in werden gejaagd. Hier hebben we wel met de deuren open zitten eten en genieten van de rondhuppende konijnen over het veld. Na een glaasje wijn zijn we lekker gaan slapen.

Dinsdag 17 november
Heerlijk uitgeslapen, en daarna op naar Queenstown waar een vervangend onderdeel voor ons gasfornuis zou klaarliggen. Eerst nog even gebeld om er zeker van te zijn dat het was geregeld. Bij aankomst bleek er toch wat miscommunicatie te zijn en zijn we na uiterst vriendelijk te zijn behandeld met een nog steeds niet werkend gasstel nar de Warehouse gereden om een draagbaar gastel te kopen op kosten van de verhuurder. Toen we daar toch waren meteen maar een horloge gekocht want ik voelde mij zonder horloge toch al een paar dagen niet bij de tijd(is verdronken in zee bij de duik bij Hot water beach).

Na een muffin met koffie door naar Queenstown. Hier weer enorm genoten van de wandeling op Queenstown Hill. Het was een stevige wandeling (kuitenbijter) met 500 hoogtemeters tot de top. De top was wel een mooie plek om uit de wind, in de zon met besneeuwde bergen als uitzicht een appel te eten. Een Amerikaans stel was zo goed dit op de gevoelige plaat vast te leggen.

Eenmaal onder aangekomen direct een Motorhome geboekt. De duurste tot nu toe maar ook een hele luxe midden in de stad. 's avonds nog even de stad in geweest om een biertje te drinken in de World bar, een bar die in 2012 is verwoest door brand en nu is herbouwd. Gezellige sfeer en een goede DJ. Na een biertje terug naar de camping waar ik nu aan dit verslag werk en Anja met de foto's bezig is. Morgen op naar Twizel en de meren die we onderweg tegenkomen.

• 17 November 2015 - 16:46

Herbert:

Hallo Anja en Frans,
    Dit is echt wel een avontuurlijk tripje, mooi man. Camping vol, ooh doorrijden naar de volgende Duitser naast je ooh doorrijden naar de volgende... Nu snap ik ook waarom jullie zoveel wandelen... Jullie nuttigen geen koffie met een muffin! Maar een muffin met koffie! Wijn drinken... Bier drinken... ja ja dat is ook vakantie.
    Geniet er lekker van hier is het herfst.
    Groetuh Herbert

• 17 November 2015 - 19:51

Luus:

Ha avonturiers! Blijft leuk om jullie blog te volgen. Zo hebben we hier in donker, kletsnat en stormachtig Bemmel ook een beetje vakantiegevoel. Fijn met zonnige foto's. Benieuwd naar jullie verdere belevenissen. Enjoy!

• 18 November 2015 - 00:58

Peter En Lison:

super leuke vakantie toch?
    Beter weer als hier ha ha maar geniet ervan.
    zal wel goed komen.
    Gr.Peter en Lison

• 18 November 2015 - 09:44

Herman Van Rijsingen:

Hoi Anja en Frans,
    jullie zien er happy uit op de foto's,
    geniet ze,
    groet Herman