We zijn in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anja en Frans - WaarBenJij.nu We zijn in Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anja en Frans - WaarBenJij.nu

We zijn in Auckland!

Blijf op de hoogte en volg Anja en Frans

01 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het was even schakelen dat reizen door de tijd maar inmiddels zijn we uitgerust en fit voor de 2e dag in Auckland. In Guangzhou ( China) konden we niet van de luchthaven af en hingen we daar half slapend in de wachthal. Men was er vooral op gericht iedereen zsm vanuit het vliegtuig in de goede rij te verwijzen dat er geen gelegenheid was om onze vragen te stellen of we evt iets in de stad konden gaan doen. Maar voordat we t in de gaten hadden stonden we in de wachthal, nog 8 uur te gaan voor onze volgende vlucht. En kop koffie voor 10 euro vonden we net iets te gek maar een flesje frisdrank kost 0.89 cent.
Om 6.00 uur lokale tijd landen we hier in Auckland. Na wat regeldingen namen we de bus naar t appartement waar we rond 9.00 uur onze bagage dropten. Eenmaal buiten zagen we al snel en redelijk dichtbij de Sky Tower van 328 meter hoog dus dat kan ook bijna niet missen. Op weg er naar toe lekker ontbeten in een klein lokaal cafeetje. De Tower bleek hoog heel hoog ......voor mij te hoog maar Frans is met een supersnelle lift naar boven gegaan tot 220 meter hoog. Daar had hij geweldig uitzicht over de stad ook nog staand op een glazen vloer brrrr..... ik zat buiten recht onder de toren en zag de abseilers naar beneden sjezen, dat ging hard!
Later zijn we naar de haven gewandeld. Wat hier in de stad opvalt zijn de vele moderne hoge gebouwen met daartussen af en toe een historisch gebouw. Rond 19.00 was de energie echt op en wat ligt een bed lekker na het hangend slapen in een vliegtuig. Nu weer klaar om Auckland verder te ontdekken het weer is prima 15 graden en de zon schijnt dus lekker naar buiten. Morgen halen we de camper op dan gaat het rondtoeren echt beginnen!

• 31 Oktober 2015 - 23:06

Luus:

Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar de camper :-)

• 01 November 2015 - 01:10

Paul En Linda :

Hoi,

Leuk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, heel veel plezier met het rond toeren. Wij zien de rest van de verhalen graag tegemoet.

Groetjes Paul en Linda

• 01 November 2015 - 08:08

Astrid:

Goedemorgen, super leuk om jullie zo te volgen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen Ga zeker vaker kijken. LfsAstrid

• 01 November 2015 - 08:59

Marcel:

Heel veel plezier !
    YESS ON TOUR

• 01 November 2015 - 09:03

Carola:

Leuk om jullie avonturen mee te kunnen lezen! Hele fijne tijd daar!

• 01 November 2015 - 11:45

Joop:

Lekker ge-installeerd en nu mooi op avontuur!

• 02 November 2015 - 09:33

Anique:

Brings back memories! Mooi, daar bovenop de Tower.
    Heerlijk chocoladegebak bij de McDonalds daar!